Vad som händer när man inte litar på sin handledare...

Har idag gått på praktiken med min huvudhandledare...den värsta dagen på praktiken hittils. Känndes som om det var första dagen jag var där, det gick inte alls bra. Det känns nästan som om man måste prestera när man går med henne. Och då får man självklar prestationsångest till tusen, vilket bidrar till att jag får ett nästintill panikpåslag emallanåt. 
Shiiit vad det gick dålig idag!!! Till och med när jag skulle ge en subcutan injektion, vilket jag har gjort 100 andra gånger innan och aldrig har haft några som hellst problem. Det hela började med att hon hade klistrat fast en klisterlapp på sprutan på ett riktigt dåligt ställe så att jag inte fick ett ordentligt grepp på den, sen när jag började vrida sputan åt rätt håll för mig innan jag skulle sticka så kläcker hon ur sig "men vad håller du på med?!?". Förklarade för henne att denhär lappen sitter illa så jag får inget grepp om sprutan. Då blev hon tyst, men hela min koncentration var som bortblåst och adrenalinskakningarna sätter igån. Tyckte synd om patienten som var tvungen att vara med i rummet. Får man inte vrida på sprutorna längre eller!?!?!?!?!?!?!?! Argh...är så jvla sur på henne!!!! Jag känner ingen tillit alls till henne vilket får mig att bli så osäker på mig själv. Sen självklara saker som att man sätter en lila klisterlapp på ett lila provrör och ett ljusgrönt på ett ljusgrönt, det ska hon alltid dubbelkolla. Herregud! Fatta svårighetsgraden på den! Hon kan inte bara fråga om man satte rätt fär på rätt färg, nejje hon säger "jag måste bara dubbelkolla att du satte lila på lila". Jag menar...ah, vet inte vad jag menar...bra att hon dubbelkollar, men hon kunde ha bett Mig dubbelkolla eftersom att det var mina provrör som jag tagit! Tackar vet jag i morgon kväll när jag får gå med en annan som är riktigt duktig! Då kanske jag känner mig lite lugnare iaf. För idag var det inte ens lite roligt. Tyckte synd om alla stackare som mötte skitskrajja eva med polishandledaren :P

Gick hem idag från praktiken och blev "omkörd" av två tonåringar som var ganska så rejält sura. Haha, det var riktigt roligt och lyssna på deras klagan. Stackarna hade varit tvungna att gå från stan i kylan. "bara för att jag har tappat bort mitt busskort så förväntar dom sig att jag ska GÅ i den här kylan"....hmm, det tar max 15 minuter att gå från stan och hit. Snacka om att föräldrar och kommunen skämmer bort ungarna :P

Näe, nu är det dags och plugga lite igen, ska försöka se mitt agerande idag från ett "utanför"-perspektiv. Vad sjutton var det som gick så galet idag och varför????
Låter sötaLinnea portrera mig just nu
<-----
Signing out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söööt bild! Typ så känner jag mig rätt ofta med ;)



Jag säger bara: DU KAN! Visa din handledare att du är duktig. Arbeta som att hon inte fanns där. Och ta ett snack med henne.



STORSTORSTOR KRAM!

2008-11-24 @ 21:33:19
Postat av: Kati

det var jag som skrev... Puss

2008-11-24 @ 21:34:23
URL: http://leapox.blogspot.com
Postat av: Paulina

Gumman!



Bit ihop, alla kan ha en dålig dag (även polishandledare). Du kommer en dag att skratta åt det här. Saknar dig syster!

2008-11-24 @ 22:27:42
Postat av: jennie

Du vet att du kan gumman!! Stå på dig o glöm allt vad handledare heter!! låt inte nån annan påverka dig o göra dig osäker. You go girl!! pusss

2008-11-25 @ 09:02:46
Postat av: Pia

Hej sweeting!

Det ar OK att bli lite nervos. Men tank pa att handledaren inte ar speciell (och bara for att nagon ar bitchig betyder det inte att de ar battre an du). Hon ar bara nagon med lite mer erfarenhet an studenter, men tank pa att du, nar du ar fardig och har jobbat lite, kanske vet mer an henne om somligt . Om jag blir nervos ibland da jag presenterar infor manga brukar jag forestalla mig publiken naken eller nat. Det hjalper-jag lovar!



Kramar!

P

2008-11-25 @ 14:54:53
Postat av: Pierre

Det kommer att ordna sig. Det där fixar du. Håller med Pia om det där i början. Men att föreställa sig handledaren naken kan ju ge men för livet...Om hon inte är en riktig pingla så dårå ;)

2008-11-26 @ 01:10:06
URL: http://pierrepox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0