ATENA - Datorernas dator

Nu är man på väg till goa o glada Göteborg igen :D Det blev lite hastigt och lustigt detta infall att åka tillbaka ner. Hade inte planerat att åke ner förens i mitten på nästa vecka, menmen. Jag klagar inte :)
Sitter i alla fall på tåget nu. Fick mixtra lite med min biljett på stationen. Det fanns nämligen inga sista minuten-biljetter kvar till tåget jag hade tänkt åka, och inte till det som åkte två timmar senare, och jag kände att jag inte hade någon vidare lust att betala över 500 kr för en biljett ner. Så den snälla tanten i kassan ordnade så att jag får åka genom Arboga istället för Kungsör. Det är lite längre resetid, men 200 kronor billigare. Tycker att det är värt att sitta 40 minuter extra för det. Så nu sitter jag här, på ett skruttigt litet tåg. Och med min tur så fanns det ju 1 plats kvar på hela tåget och den råkar befinna sig i familjevagnen. Yay! Riktigt roligt! Men som tur är så har jag ju min underbara älskling med mig, min dator Atena. Haha...jag är nog en av de få som döpt sin dator till något. Men det är verkligen en Atena, vacker och en liten krigare som besitter klokhet och godhet :P Haha, jag vet att jag är en liten datanörd 8-) Men jag får skylla det på filmen jag såg med Angelina Jolie när hon spelar hacker, där hade alla döpt sina datorer. Och nu även jag!

Får se vad kvällen har att erbjuda, men jag tror att det blir ganska lugnt med ett par glas vin o lite småprat, orkar inte ha några större projekt idag tror jag. Men i morgon, då jäklar! Då brakar paryt igån!g Då ska vi, jag och J, äntligen ut på Gretas. det som jag hade blivit lovad redan förra gången jag var nere, men som på något vis glömdes bort mitt i allt. Nog för att jag hade roligt då med, men som sagt så blev det inte den klubben då.

Skulle igentligen gå på en försenad födelsedagsfest för min jobbarkompis idag. Hade sett framemot o gå och prata med alla. Det är ju inte så ofta vi är samlade nu för tiden. Speciellt inte nu när det är flera vikariat som tas bort :( Jag har i alla fall blivid lovad att vi ska träffas nån gång innan jag flyttar ner till Göteborg. Men jag kommer nog o sakna lilla Josefin och alla andra lite. Eller ganska mycket till och med för vi har ju hängt ihop i nästan ett år nu. Men som sagt, det kommer att komma fler tillfällen. Finns där bara viljan...

Ok...thats it for now. Får se om jag skriver mer sen...

Signing out!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Vad hette filmen? Hmm om du döpt din dator så undrar jag om inte jag skall ha dop för mina? Härmed bjuds släkt och vänner till Torshälla kyrka att daltaga på dubbeldop för Pierre´s bärbara datorer. Kaffe efteråt i serverhallen :D

2008-09-05 @ 14:48:02
URL: http://pierrepox.blogspot.com
Postat av: Eva

Filmen hette Hackers och kom ut 1995, om du nu kanske ville veta det med :P

Självklart kommer jag att medverka vid dopet. och om frågan om fadder fortfarande står öppen så finns jag tillgänglig. Har ju redan testkört i över ett år :D

2008-09-05 @ 18:59:20
URL: http://foreva.blogg.se/
Postat av: linda

synd att du inte kunde komma igår =( skön blogg förrästen, har läst vartenda inlägg. lycka till med allt nu i gbg. du får blogga mycket. klart du får länka, länkar till din också om det är ok. kramar

2008-09-06 @ 09:23:59
Postat av: Anonym

josefin kommer sakna dig med :( tänk vilka minnen, kommer du ihåg alla popcorn, pizzorna, "pokerkvällen" med stress och vänd-tia. oj oj oj.. kommer sakna det! kommer sakna dig!! :( hör av dig när du är i stan, vi är ju faktiskt grannar ;)

2008-09-07 @ 21:18:25
URL: http://josefingustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0