I´ve got to pimp myself *nynnar signaturmelodin till pimp my ride*

Ni anar inte vad duktig jag har blivit på att pimpa mig själv och J! Vi har hittat en lägenhet i Göteborg som vi båda är superintresserade av och som vi verkligen MÅSTE ha! Men som sagt så är bostadsmarknade i där i en klass för sig. Så när vi nu såg annonsen på blocket om lägenheten var vi inte sena att hoppa på lotteritåget. För det är precis vad det är, ett stort lotteri. Eller kanske inte riktigt, men vid sånna här tillfällen så känns det som det.
Aja, i vilket fall som helst så skrev jag en kort presentation om mig och J (med hennes hjälp såklart). Killen med lägenheten nappade och skickade ett mail tillbaka där det stog att det var så många som var intresserade så han ville ha lite  mer information om alla, gärna en motivering till varför just vi skulle ha lägenheten och bilder på oss. Så efter att ha suttit i nästan en och en halv timma fick jag tillslut ihop något som lät ganska bra. Lite humor, lite seriöst, inte för byråkratiskt osv... Fick i alla fall svar från honom idag, inget om lägenhet i och försig, bara att han ville ha lite mer information om oss. Så jag fick snällt sätta mig och skriva lite till. Vilket jag gjorde så gärna :P
Så han verkar i alla fall lite intresserad av att vi ska få lägenheten, men som sagt, det är Göteborg vi pratar om. Vi måste ha lite tur och flyt om vi ska lyckas få lägenheten. Men duktig på att pimpa oss var jag! Jag, som alltid har haft problem när jag blir medlem på en ny site och det står;
Beskriv gärna något om dig själv, dina intressen, musiksmak o blablabla. Jag brukar alltid bojkotta dom fälten. Kommer att göra det även i fortsättningen för att bespara mig allt lidande :P

Signing out!

 


Kommentarer
Postat av: Kati

Vill ha kopia på mailen, syrran! hah hah!

2008-09-10 @ 20:26:20
URL: http://leapox.blogspot.com
Postat av: Anonym

HAHA, verkar som killen med lägenheten är mer intrsserade av er än vad han är av att sälja själva lägenheten. men vad gör man inte om man blivit kär i en lägenhet?! ;) lycka till i alla fall. ses nästa vecka! :)

2008-09-10 @ 21:20:32
URL: http://josefingustafsson.blogg.se/
Postat av: Eva

Ah, vet inte riktigt om han är intresserad av oss på det viset, skulle vara ett konstigt sätt att ragga på i sånt fall :P

Men i grund och botten: vem 17 kan motså mig och J?^^

2008-09-10 @ 22:35:31
URL: http://foreva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Konstigt nog blev jag själv förundrad över känslan som jag beskrev.. :) Men det känns verkligen som att jag fick till det, på riktigt. ;)

2008-09-10 @ 23:42:38
Postat av: Sanna

Kul om jag fick med vem kommentaren kom ifrån.. :)

2008-09-10 @ 23:43:16
URL: http://sannalajnen.blogg.se/
Postat av: Pierre

Varför skulle man vara ärlig om sig själv när man söker lägenhet? Musik och film ska lyssnas på hög volym. Älskar mina katter även om de klöser på tapeterna. Jag motionerar på dansmattan, är golven dämpade? Källsortering tar för mycket tid, och tid är pengar. Föresten gör det något om man är sen med hyran ibland? Nää jag skulle nog behöva BIG TIME PIMP ;)

2008-09-12 @ 22:37:40
URL: http://pierre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0