En (ibland) klumpig tänkare, inte talare....

Om man kunde förklara ibland exakt vad man tycker och tänker utan att saker och ting kommer ut helt fel och missuppfattas. Det vore nog en av de sakerna som jag önskar att jag vore duktig på. Att kunna tala och uttrycka mig väl, även när jag är förbannad vore inte helt fel. Eller om man skulle kunna skriva värsta manuset som man hinner plugga in så man vet exakt att det är det man menar som man säger. Eller...snarare att man ska kunna förmedla det man menar utan att det kan misstolkas. Att helt enkelt vara en talare.
Men min hjärna är inne på ett spår för att sedan tvärvända. Tror att jag tänker för mycket... älskkar att grubbla och försöka analysera saker. Jag vrider och vänder på allting hela tiden. Jag har inte en tyst sekund i mina tankar... Människor som jag umgås med brukar ofta se att jag inte är riktigt närvarande. Jag kan sitta med i ett samtal för att hlet plötsligt upptäcka att jag har missat flera minuter för att jag själv börjat tänka i helt egna banor. Och det betyder inte att jag umgås med ointresanta människor, helt tvärtom faktiskt. Jag bara älskar att spinna vidare på våra diskussioner, det tråkiga är bara att jag inte är så duktig på att dela med mig av det jag tänker :P
Om någon frågar mig vad det är jag tänker på brukar jag oftast svara att det inte är på något speciellt. Men saken är den att det inte är något speciellt, men det är en massa småsaker som är inflätade i varandra. Ibland är dom inte ens det. Det är bara en massa virrvarr... men alltid. Det maler. Att enbart ha en tanke, att vara fokuserad på en sak, att leva i nuet att njuta av just denna specifika sekund... det är något jag har apsvårt för. Det händer vid vissa speciella tillfällen som tyvärr inte uppkommer tillräckligt ofta och de brukar inte hålla i sig i några längre stunder....
Så ofokuserad? Är det något man kan kalla mig för? Tror inte det igentligen... För jag kan vara fokuserad på ett speciellt mål och jag brukar uppnå de mål som jag satt upp med.
Folk kallar mig för klumpig ibland... och det är jag, ibland. Men det beror också på att jag tänker på helt andra saker. Om jag står o lagar mat så tänker jag på att jag måste diska och, eventuellt städa, tvätta, bädda sängen, kolla min mail, kolla mina räkningar, vattna blommorna, kolla så att det finns diskmedel, måste handukarna på toa bytas, vilken tid jag måste åka till jobbet, räcker det till matlåda osv osv. Och medan jag står där och lagar mat så vill jag ju självklart göra alla dessa saker...Just där och då. Så är det då så konstigt att det ser ut som det gör när jag har lagat mat???
Samma sak är det de gångerna som jag går in i möbler, dörrkarmar, snubblar över skor och mina egna fötter är det samma sak. Jag tittar inte vart jag går för jag tänker på massa andra saker och min hjärna har inte tid att registrera vissa saker för den har fullt upp med annat :P
Så kalla mig inte för talare, utan snarare för en tänkare...utan doktorsavhandling i filosofi :P

Annars då?

Ja ni... är för tillfället ensam hemma... Emma åkte till Mstad idag och ska stanna där i en vecka... eventuellt kommer hon hem på fredag... men vi får se. Men kul vore det om vi kunde spendera ett par dar tillsammans nu när vi väl har semester båda två samtidigt denna vecka....

I morgon kommer min systerdotter, min syster och min svåger hit :D Då ska det ätas kräftor och goda ostar :D :D :D Längtar som attan och det ska bli riktigt kul att träffa dom igen :D

MISSAR ÅRETS PRIDE!!!!! :( Det känns inte riktigt bra, men vad ska man göra när ekonomin inte finns där :( Men en sak som är bra är att det kommer ju alltid komma tillbaka nästa år... Som jultomten :D

Nu så är det nog hög tid att spänna på sig inlinesen (är det så man stavar? :S Haha)

Signing out!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Hihi jag tror att det du skriver om är ett rätt vanligt kvinnoproblem. Själv brukar jag ha fullt upp med att åka hiss och tugga tuggummi samtidigt. Men å andra sidan är jag inte så klumpig heller och det är rätt städat när jag lagat mat ;) Ja fan vad jag (and the gang) ser fram emot lite tid i götet! Ses i morn då :D

2009-07-28 @ 21:16:44
URL: http://pierrepox.blogspot.com
Postat av: Kati

Lillsyrran, jag är också en tänkare...

Men du, du är en klok och vacker kvinna - som dessutom lagar god mat och har en hel del skinn på näsan... <3<3<3

2009-07-28 @ 22:44:01
URL: http://leapox.blogspot.com
Postat av: Kati

Ska förresten bli helt underbart att ses imorgon!!! Längtar! :)

2009-07-28 @ 22:45:15
URL: http://leapox.blogspot.com
Postat av: Mamma

Mina döttrar ni har blivit födda av en tänkare, i min hjärna pågår aktiviteter i den takt att jag inte hinner öppna munnen när jag ska ta en klunk te.Se det som en kreativ gåva som kan användas till problemlösning likaväl som till byggandet av luftslott på rosa moln.Kramar från mamma och ha en trevlig kräftskiva

2009-07-29 @ 11:03:32
URL: http://Tracback-URL
Postat av: Kati

Oj oj, här händer det saker... ironi

Jag vill ju veta mer om ditt liv, så skriv gärna lite oftare, allra finaste lillasyster.

2009-08-25 @ 20:05:32
URL: http://leapox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0