På väg tillbaka

På väg hem från den soliga staden, har fått höra att det regnar hemma i Eskilstuna...Vilken överraskning, NOT! Ah, så kan det vara :P
Mina planer får helgen blev lite omkullkastade. Vi hade ju planerat att ta det lugnt på fradagen med lite vin och god mat, men så blev det inte. Är jag förvånad? Näe, inte riktigt....Det blev utgång på fredagkväll. Skiiiiiiiitkul hade vi! Vi hann i och försig bara till två ställen, Gossip först, vilket var värsta shlagerbaren. Yay, verkligen min typ av musik! Både jag och E satt och led ett par minuter innan vi hunnit hinka i oss tillräckligt med alkohol så att vi inte längre brydde oss :P Men i grund och botten va det ett jättetrevlig ställe. Efter Gossip va det dags för Gretas! Gissa hur liiite glad jag va :P Men det som gjorde min kväll helt och hållet, eller kanske tom hela min vecka var något som hände på vägen dit. Tänkte inte gå in på några större detaljer för jag vet inte hur mycket det skulle uppskattas av en speciell person, men sjukt glad gjorde hon mig :D
Så Gretas då? Ah, vad kan jag säga? Vi var där på en fradag, så det var ganska ont om folk, men det var absolut perfekt! Trivdes som fisken i vattnet där. Kan tänka mig att det är där jag och J kommer att spendera många sena nätter.
Vilket jäkla underbart ställe Göteborg är! Inte ens när jag tappat mitt visa-kort i taxin var jag speciellt ledsen. Men det kunde ha med berusning av alkohol att göra :P Men inte ens när jag vaknade upp lördag morgon (läs eftermiddag) kunde jag känna någon större sorg över det. Följde med E till centralstationen med 50 kronor i kontanter , de enda pengar jag har att leva på till och med måndag) där hon var snäll nog och mata mig med en hamburgare. Tur var väl det, för min mage har en tendens att bli ganska pratglad annars. Så jag vet inte om hon gjorde det för sin skull eller min... Spenderade resten av dagen med att spärra mitt visa-kort och letandes efter en bank som hade lördagsöppet. J kollade på internet vart det skulle finnas bankkontor och tillslut hittade jag ett som hade lördagsöppet. Det låg längst upp på avenyn...så efter ett antal vänder gata upp och gata ner kommer jag fram och ser att jag har missat öppettiden med 40 minuter :( Inte så roligt, men jag hade i alla fall pengar nog till en fanta som jag drack i solskenet. Riiiktigt gott när man är lite bakis. Försökte hoppa på spårvagnen på brunnstorget, men det var fullsmockat med folk på grund av nån demonstarion av något slag. Så jag fick snällt traska till centralstationen och ta spårvagnen därifrån.
Resten av lördagen spenderade jag i sängen med J. Tror att vi sov till kl 10 på kvällen eller liknande. Sen satte vi igång en film och latade oss resten av tiden. Så är det när varken hon eller jag har pengar...hehe...lite roligt var det allt. Riktig myslördag. Och snabbmakaronerna som jag kokade till oss var inte o leka med. Så jäkla goda va dom! Tror att jag åt upp min portion på mindre än tre minuter. E skulle vara stolt!

Jahapp...det var min fina helg. Nu sitter man på tåget tillbaka till Eskilstuna. Kommer att vara tillbaka i stan vid 4-tiden. Åkte vi 12 så det tar en stund att åka den här sträckan. Men det är ju tur att man har sin lilla dator med sig. Hur sjutton skulle jag annars klara mig?!?!

Signing out!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Vad är väl lite pengar :p

2008-09-07 @ 22:44:13
URL: http://pierrepox.blogspot.com
Postat av: Mini-me

Detaljerna gör berättelsen vet du väl, så om det inte är för personligt har jag inget emot det ;)

2008-09-08 @ 19:38:25
Postat av: Kati

Man kan väl säga att du testat på studentlivet. Var bara beredd på att makaronerna kommer ersättas av nudlar snart ; )



Är så glad för din skull! PUSU

2008-09-08 @ 19:58:03
URL: http://leapox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0