Ett Nytt Hopp, Ytan Man Når Till I Ljusa Ljuva Sömnen, Äntligen Något Genuint Ett Nyskapande (En hymn till sängen :P)

Sängen. Det måste vara den ultimata möbeln. Mjuka, studsiga, gärna stooora så man kan dela med sig, kuddar i öveflöd så att man nästan kan bygga sig själv en koja. Finns det en bättre möbel än sängen? Man kan f*n göra nästan vad som hellst i en säng. Man kan byta ut den mot varenda möbel man har i sitt hem. Soffa, matbord, tvbänk, databord, stol. Fasen vad jag älskar sängar! Till och med mina livsavgörande beslut tas i sängen. Ta till exempel morgonen jag vaknade upp hemma efter Pride. Vet inte exakt vad jag drömde den natten, men så fort jag slog upp ögonen kläcktes universums största leende fram och jag bestämde mig på fläcken att det var dags att flytta. Till Göteborg. Med en tjejkompis. Permanent. Inte om tre månader eller ett halvår, utan NU, så fort det bara går! Många tycker att det var världens största impulsgrej. Kanske var det det, men jag vaknade upp som en ny människa.
Vad jag mins så var jag 13 år när jag var i Göteborg senast. Men varför hålla på och dalta när jag känner att det här är helt rätt för mig. Jag har inte någon lust att knalla omkring hemma i min lilla stad och drömma om något större och bättre när jag har möjligheten att ta mitt pick och pack och bosätta mig där jag verkligen vill vara. Så Absolut Bamse JA till Gbg!!! :P 
Nu till i helgen kommer jag att testköra min nya hemstad...det kommer att bli....aah.....vet inte om det finns ord som kan beskriva hur bra det kommer att bli :D och allt tack vare att jag vaknade upp på rätt sida av sängen den morgonen!

Så varför allt detta skrivande om favoritmöbeln? Hmm...man kan kanske säga att det är ett personligt farväl till en av de bästa sängarna. Den blev idag nerpackad och undanstuvad upp på en vind. Men som tur är packas den fram igen när vi hittat en lägenhet som är stor nog att ha plats för den. Så ett farväl för tillfället, inte för evigt :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med om att sängar kan vara fantastiska, men typ 14 år senare (läs äldre än dig)så vet jag inte om besluten som tas i den kan kallas för livsavgörande längre ;) Ha det bäääst i Gb.

2008-08-22 @ 11:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0